Generasi Muda

Salam muhibbah.

Generasi muda adalah aset penting kepada negara. Silap didikan kepada generasi ini, maka porak-perandalah negara pada masa akan datang. Setiap belia yang ada di negara ini adalah 'benteng' penahan 'serangan halus' dari luar. Rosak belia, rosaklah masyarakat.

Siapa pula yang bertanggungjawab dalam hal ini? Selain ibu bapa yang setiap hari bersama dengan belia ini, rakan-rakan mereka juga adalah pihak yang sangat penting sekali dalam membentuk minda dan jiwa belia-belia ini. Ini kerana kajian mengatakan peribadi seseorang remaja hingga dewasanya dibentuk daripada perhubungannya dengan rakan-rakan.

Ibu bapa pula seharusnya memerhatikan rakan-rakan anak-anak mereka. Pastikan mereka memilih kawan yang betul. Nasihati mereka jika mereka berkawan dengan orang-orang yang tidak baik. Gunakan ketegasan. Ketegasan bukan bermakna memarahi mereka membuta tuli tetapi sebuah tindakan 'diplomasi yang keras'.

Akhir zaman ini, pelbagai gerakan tidak sihat mula melanda dunia, tidak terkecuali di Malaysia. Sebagai negara majoriti penduduknya adalah Melayu dan agamanya Islam, sifat dan peribadi belia-belia Melayu Islam di negara ini harus dibentuk agar Malaysia harmoni dan aman. Gerakan Illuminati/Freemason, Komunis, Liberal, Pluralisme dan sebagainya sudah menjalar dengan kukuhnya di kalangan belia-belia negara kita.

Inilah tugas berat belia-belia lain yang berpegang teguh kepada ajaran Islam. Janganlah berdakwah di kalangan jemaah sendiri. Keluarlah dari kepompong jemaah dan bergeraklah di seluruh negara, bawakan sinar cahaya kepada mereka yang menyuluh lorong yang gelap. Banyak pertubuhan jemaah Islamiah di negara kita yang ada. Terapkan 'diplomasi yang keras' kepada cara berdakwah. Selamatkan belia-belia kita daripada menjadi mangsa kerakusan ideologi Yahudi dan Nasrani ini.

Dapatkan info-info semasa dari Laman Blog Tentera Fi Sabilillah 30, dan sebarkan kepada rakan-rakan anda yang lain!

Comments

Popular Posts